1922./23.g. – CITROEN GUSJENIČARI NA PUTU KROZ SAHARSKU PUSTINJU NA RUTI PARIZ – TIMBUKTU DUGOJ 3.200 KM

SUKOB CIVILIZACIJA  1922./23.g. – CITROEN GUSJENIČARI NA PUTU KROZ SAHARSKU PUSTINJU NA RUTI PARIZ – TIMBUKTU DUGOJ 3.200 KM

Samo 3 godine nakon prvog proizvedenog modela Citroen se zauvijek upisao u povijest automobilizma svojom do tada nevidjenom avanturom koja je bila uvod u jos vece ekspedicije koje su se dogodille narednih godina ( Crno putovanje – prelazak Afrike i Žuto putovanje – prelazak Azije ). Ova avantura bila je istinski sukob civilizacija.

Prvi prelazak Sahare automobilom dogodio se od 17. prosinca 1922. do 7. siječnja 1923., s pet Citroenovih višenamjenskih vozila: Golden Scarab, Silver Crescent, Flying Turtle, Sacred Cow i Crawling Caterpillar (posljednja dva prevozila su teret).

Pod zapovjedništvom Georges-Marie Haardta, vođe ekspedicije, i Louis Audouin-Dubreuila, njegovog zamjenika, putovali su pustinjom preko 3200 km . Povratak u početku nije bio planiran, ali ohrabreni uspjehom operacije i pouzdanošću vozila, posada je predložila da se put natrag odradi na isti način, udvostručivši opseg ekspedicije. Kako bi se pripremio za prijelaz Sahare, od Touggourta (Alžir) do Timbuktua (Mali), André Citroën je u siječnju 1921. ustrojio posebni odjel tvrtke.

Ova misija je uspješno obavljena dobrim dijelom i zbog korištenja vozila opremljenih “gusjenicama”. André Citroën je i za ovaj pothvat znao ključ uspjeha. Taj se istraživački pothvat odvijao uz veliku medijsku pompu i s redovitim biltenima u novinama čim su izvještaji putem radija i telegrafa iz srca pustinje stigli do Pariza. To je bila efektna i zapamćena demonstracija Citroenove industrijske, tehničke i komercijalne stručnosti, a ujedno i prava ljudska avantura.

Osim fenomenalnog tehničkog uspjeha za 1922. godinu – s polucestovnim vozilima temeljenima na Citroënu B2 10 KS model K1 – treba također imati na umu da je ova ekspedicija utrla put poznatim Citroënovim „prelazima“, poput La Croisière Jaune. Podvizi su emitirani kroz kino i u knjigama, demonstracija stručnosti i avanturističkog duha koji je Citroën oduvijek utjelovio.

Upravo ova avantura uz 50 – ti rodjendan Citroen Gs-a bit će tema na Citroenovom prostoru u sklopu oldtimer sajma Retromobila u Parizu koji se sutra otvara.

Vezane novosti