Prva automobilska utrka u Hrvatskoj

Izvor: Internet

Na današnji dan 8. rujna 1912. održana je prva automobilska utrka u Hrvata o čemu smo već ranije pisali. Značajna je to obljetnica hrvatskog moto sporta koja nas podsjeća na 111 godina dugu tradiciju za ovakav vid natjecanja. Dakle ubrzo nakon što su prvi automobili ušli u uporabu, vozači su se htjeli utrkivati i pokazati čiji je automobil brži te tko je bolji vozač. Prva hrvatska automobilska utrka održana je 8. rujna 1912. godine, a vozila se od Zagreba do Varaždina i natrag.

Start je bio u današnjoj Jurišićevoj, tada Puževoj ulici, a točna ruta utrke bila je: Zagreb – Podsused – Bistra – Sv. Križ – Začretje – Veternica – Lepoglava – Ivanec – Jurketinec – Vidovec – Varaždin – Novi Marof – Sv. Ivan Zelina – Sesvete – Zagreb.

Ruta je bila dugačka 177 kilometara, a u njoj je sudjelovalo osam domaćih vozača, sve redom grofovi, baruni, gradonačelnik, poslovnjaci koji su većinom vozili Opele od 18 do 30 KS. Bio je tu i jedan Mercedes s 28 KS, te dva Bock-Holländera s po 24 KS. Zanimljivo je napomenuti kako je pobijedio zagrebački gradonačelnik Vjekoslav Heinzel u automobilu marke Opel, s 24 KS, koji je trku odvozio sa svojom suprugom, suvozačicom.

Tada se dogodila i prva automobilska nesreća u utrci kad je jedan od vozača, svojim “trkaćim” automobilom završio u rijeci Krapini iz koje su ga nepovrijeđenog izvukli uz pomoć konja.

Da bi uopće došlo do zanimanja za automobile i motocikle važno je spomenuti dvije ličnosti iz hrvatske povijesti koji su zaslužni za populizaciju moto sporta.

Grof Marko Bombelles ml., Varaždinac, točnije Viničanin, 1898. godine je u Hrvatsku dovezao prvi automobil marke Benz, a Ferdinand Budicki je 1902. u Zagreb dovezao i prvi motocikl marke Orion.

Sljedeća automobilska utrka je organizirana od 6. do 9. listopada 1913. godine i vozila se od Zagreba preko Plitvica do Sušaka i natrag do Zagreba.

Vezane novosti